10 Сер РЕЙТИНГ: найбільші Facebook-сторінки українських спортивних ліг та організацій
Sport&Business Club Україна розпочинає серію спеціальних проектів, присвячених аналізу активності діяльності спортсменів, ліг та федерацій. З 2019 року організація займається консалтингом та супроводом спортивних організацій в сферах маркетингу, PR, івентів та медіакомунікацій. Останні новини зі світу спортивного маркетингу доступні у телеграм-каналі СБК за посиланням.
Партнери спецпроектів – сайт спортивних новин Sport.UA, графічна агенція VSIM PIZA та PowerPlay Games. За підсумками серії в 2024 році планується проведення премії зі спортивного маркетингу SBC Ukraine Awards з врученням нагород у понад 20 номінаціях.
Ведення соціальних мереж у 2023 році є беззаперечним must have для будь-якої організації. Стратегії з наповнення та просування сторінок у Facebook, Instagram, TikTok, Twitter (чи вже X?) розробляються одночасно зі створенням фінансових планів, штатних розкладів та, інколи, ще до фактичної юридичної реєстрації.
Спортивні організації в цьому плані більш консервативні. Деякі з національних федерацій не мають навіть сторінок в Instagram, не кажучи вже про Twitter і просування для міжнародної спільноти. Популяризувати свій контент та види спорту через TikTor також можуть “не тільки лиш всі”, а англомовні версії сайтів для національних федерацій та ліг взагалі є чимось з потойбічного світу.
Але сторінки у Facebook є майже у всіх, хто пов’язаний зі спортом в Україні. Цей канал зв’язку працює: в абсолютній більшості, ліги та федерації дублюють туди посилання на офіційні сайти, викладають фотографії, анонсують події і т.д.
Ми вибрали топ-70 діючих українських спортивних ліг, федерацій та організацій за кількістю підписників у Facebook, та пропонуємо разом подивитись результати.
23 з них мають менше 5000 підписників, що здається неймовірним. Адже навіть за надмалої популярності спорту, таку кількість фоловерів можна зібрати навіть за рахунок залучених аматорів, студентів та ветеранів.
Від 5000 до 7500 підписників мають 12 ліг та федерацій. Серед них: лижний спорт (5000), змішані бойові мистецтва (5200), важка атлетика (5200), забіги з перешкодами «Дика Гонка» (5300), бодібілдінг WABBA (5300), плавання (5400), мініфутбол (5600), кікбоксинг WAKO (5800), федерація бодібілдінгу (6000), танцювальний спорт (6100), ліга кулачних боїв Lucky Punch (6700) та Професійна футбольна ліга (6800)
Здавалося б дивним бачити в цьому списку плавання, яке є одним з наймасовіших видів спорту в Україні. Але за 2023 рік на сторінці федерації було зроблено лише 10 постів, останній з яких – в травні. І це попри цілу купу міжнародних і національних змагань з плавання. Немає на сторінці Федерації плавання Україні нічого навіть про медалі на юніорському чемпіонаті Європи…
Від 7500 до 10 000 підписників мають на своїх сторінках українська трейл-ліга (8200), федерація рукопашного бою (8500) та федерація тенісу (9900).
До переліку тих, хто більш серйозно займається соціальними мережами, та має від 10 000 до 15 000 підписників у Facebook, входять: автомобільна федерація (10 000), федерації стронгмену (10 000), каное (10 000), волейболу (10 000), кіберспорту (10 000), настільного тенісу (11 000), гандболу (11 000), карате (12 000), легкої атлетики (12 000), біатлону (14 000).
Якісно та справно ведуть сторінки у Facebook федерації дзюдо (15 000), ліга Run Ukraine (16 000), хокею (17 000), греко-римської боротьби (19 000), футзалу (19 000), київська Ліга Дитячого Футболу (20 000) та K2 Promotion (22 000), де присутні не тільки “сухі” звіти про турніри, але й графіка, фото, відео, інтерв’ю та розважальний контент.
Значну кількість підписників мають Комітет з фізичного виховання та спорту МОН України (11 000), Паралімпійський комітет України (16 000), Міністерство молоді та спорту України (18 000) та Спортивний Комітет України (37 000). Ці сторінки регулярно інформують про здобуті українцями нагороди, та є першоджерелом для публікацій на інших новинних ресурсах.
Нажаль, не є активними зараз сторінки збірних команд України з футболу (27 000) та Гонки Націй (38 000), а WWFC (31 000) зосередилась на зборах для підтримки військових. І якщо про збірні України зараз можна почитати на сторінці УАФ, то Гонка Націй та WWFC, маємо сподівання, відновлять свою спортивную діяльність після перемоги у війні.
Якщо офіційні сторінки не працюють так, як хочеться вболівальникам, то найактивніші з них беруть цю справу в свої руки. Як наслідок – фанатські пабліки стають більш популярними за офіційні. Саме тому в наш рейтинг потрапив новинний Ukrainian Tennis (44 000), який є вчетверо (!) більшим за офіційну сторінку національної федерації.
Неймовірною є активність на сторінці федерації художньої гімнастики. Маючи 52 000 підписників, відео з виступами спортсменок збирають сотні тисяч переглядів та аж до 20 тисяч (!) реакцій. Це є зразком того, як можна конвертувати візуальну складову виду спорту в шанувальників.
Прикладами “до чого можна прагнути” серед українських спортивних організацій є федерації баскетболу (35 000) та боксу (123 000), футбольна Українська Прем’єр-Ліга (41 000), Національний олімпійський комітет (139 000) та Українська асоціація футболу (141 000). Безліч статистичних матеріалів, інформація про проведені заходи, анонси турнірів, приваблива графіка, відео-матеріали та якісні фото – це є залогом успіху в соціальних мережах для будь-кого.
Влад Богуцький, засновник B91 Targeting Agency, наголосив на важливості побудови активного ком’юніті навколо спортсменів, ліг та федерацій, які активно створюють контент:
– Багато хто думає, що достатньо лише зробити велику кількість аудиторії, наганяє ботів на сторінки, та не використовує офіційну пряму рекламу сторінок. Але та аудиторія, що отримана через рекламу, є активною, вона реагує та розповсюджує ваш контент, якщо він, звісно, є цікавим.
Аудиторія, яка прийшла через рекламу, стає вашим ком’юніті, вона коментує та дає зворотній зв’язок для спортсменів та брендів. Для спорту ця теза є ще більш актуальною, вболівальники завжди посварять команду десь в коментарях, коли вона програла, та з задоволенням напишуть у себе на сторінці, коли вона зіграла гарно.
Тому наявність сторінки у Facebook важлива не лише для того щоб повідомляти що десь там відбудеться гра або змагання, а це ще й побудова комунікації з живою аудиторією, для якої власне ці змагання і відбуваються. І за цим – майбутнє.
Особливість спорту в тому, що змагання самі собою генерують масу контенту. Треба лише якісно ним розпорядитись, представити його в зручному вигляді, та зробити цікавим для вболівальника.
Як наслідок – зростання масовості, залучення нових людей в спорт, привабливість для спонсорів, покращення фінансового стану та розвиток інфраструктури. Ці витрати повернуться багатократно, але має бути прагнення до розвитку, адже це робота “в довгу”. Для якої, нажаль, мають зрілість ще не всі.